torsdag 3 november 2011

The Ring, och våran fina Bella

Jag fnulade på om jag skulle visa er ringarna innan brölloppet eller inte.... Men wtf, why not. Jag visar ju varenda främling bilden på ringen nästan ;-) Enstens ringen är min "nya" förlovningsring.


Det är Star of diamonds som gjort ringarna åt mig. Jag har haft kontakt med en helt underbar karl som heter Alexis som gjort min dröm till verklighet av mina egna önskningar och ideér. Jag har bestämt höjd, bredd och storlek på diamanterna helt själv. Sen har han gjort ritningar och mailat mig fram och tillbaka. Hojta till om nån mer vill ha hans mailadress. Och jag kan säga att det blev ett mycket bättre pris än om jag köpt ringarna från annat märke. Och det är precis samma guld och diamant karat (säger man så om diamanter)



Nu till nåt som inte är det minsta ytligt.




Min brorsdotter Isabella, 14 år, har en muskelsjukdom som heter SMA (Spinal muskel atrofi) sedan födseln som gör att hennes muskler är kraftigt försvagade. Vi upptäckte att nånting var fel när Bella aldrig började krypa eller gå när hon var bebis. Bellis är nu 14 år gammal och klagar aldrig. Hon är som vilken "fjortis" som helst och det bästa hon vet är att shoppa och äta på "donken".


I Tisdags opererades Bella i ryggen eftersom hon har en kraftig skolios eftersom inte musklerna orkar hålla upp överkroppen ordentligt när hon sitter i permon. Operationen blev mer komplicerad än man trodde och våran lilla Bellis låg på operationsbordet i 15 h.


Jag och Mange som tyckte att det var jobbigt med en ynka timme när Levis opererade bort blindtarmen, en fjutt operation i jämförelse. Usch vad jag lider med brorsan och Erika..... Ja, vi i hela familjen tycker såklart det är fruktansvärt.


Bella ligger fortfarande nedsövd på intensiven och brorsan och Erika turas om att vaka över henne. Alla mina tankar går till dom just nu. Jag måste tillägga att hennes läge är stabilt.




Läs Erikas blogg här.



Krama om era barn lite extra ikväll /Marit

7 kommentarer:

SusannesSaker sa...

Ringarna är superfina! Sänder en tanke till Bella och hoppas att allt går bra:)
Kram Susanne

dsign & inredning sa...

Hej hej!
Ikväll har jag pussat barnen mina extra mycket efter jag läste ditt inlägg...
Skickar en tanke till Bella, hon verkar stark!
Dina ringar är skit snygga sånna skulle jag mä vela ha!!! :D
Kram Lena

Julias vita drömmar sa...

Hoppas Bella får må bra alldeles snart igen och göra det hon tycker allra allra mest om.

Har läst ikapp här nu ( känner mig lite off från bloggvärlden osv just nu) och huu vilken otäck dag ni hade på sjukhuset, vilken tur att det gick bra.

jag tycker att klänningen som du visar är vrålsnygg, beställ den också så kan du prova bägge och känna efter, när nu HM klänningen behagar att komma vill säga...

Hoppas du får en riktigt skön helg Marit.

KRAM

irma´s uthus sa...

Vackra ringar:) Bella lilla vännen, för en del människor blir livet som en kamp. Man ska vara glad för alla små&stora glädjeämnen i livet. Det låter positivt från Vassbo hållet så snart kan du känna dej lugn:) kram irene

Två systrar sa...

Jag skickar all min styrka till Bella!!!! Kramar till er och hennes familj! / Charlotte

Mitt skabbiga chica hus sa...

Fredag, nu vinar vi lite va?
Föör jhag haar ryssen bhörjat scher du;-)

Även om mina tankar går till Bella.

Skål för att du äntligen får bli ringmärkt:-)
Kram M

rustik charm sa...

Underbar ring:)
Kram Kristina