söndag 15 maj 2011

Tok-ungar och tok-Söndag








Båda pojkarna har jeans från Lindex, Levis har en supermjuk Tisha från Åhléns och min gamla jeansväst. Maximilian har ribbat linne från Pour och jeansskjorta från Lindex.





Jag gör en Kviddevitt idag och visar lite kläder på barnen.


Min Söndag har varit skit tokig. Jag vaknade imorse och trodde det var Mors-dag. Jag fick frukosten framdukad och extra snälla barn. Efter frukosten gav jag mig ut på en löprunda. När jag kom hem klädde jag på barnen kalaskläder för idag var vi bjudna hem till en liten sötnos som nyss fyllt 3 år. När jag ska kasta mig i duschen upptäcker jag att hela badrumsgolvet är fyllt med vatten. Tvättmaskinen hade gått sönder, skit-fan-i-helsike.



Mange försöker hitta felet och laga men det var inget att göra nånting åt. Vi fick ställa in kalasbesöket och ge oss ut och köpa en ny tvättmaskin istället. Ungefär samtidigt får jag reda på att det inte är Mors-dag..... Så nu är vi några tusenlappar fattigare och jag avslutar dagen med några glas rödvin. Skit knasig Söndag alltså. Godnatt sötnosar. Imorgon är en ny dag.



Kram /Marit

7 kommentarer:

BelovedbyLinda sa...

Vilka söta killar :) Mm låter som en härlig Söndag du ;) Och det är ju alltid sååå kul att lägga pengarna på en tvättmaskin!

Kramar Linda

Anna sa...

Verkligen helknasigt!!

Så trist när såna där dyra nödvändiga apparater går sönder...

Man kan ju ha roligare för pengarna!!

Gillar din blogg skarpt!!

Anna

kjersti sa...

Du er den eneste jeg kjenner som kan banne, samtidig som det høres sjarmerenes ut, hihi;)
Skit-fan-i-helsike, hadde aldri hatt den samme klangen på norsk...:)
Og de to luringene da, til å spise opp:)
Æsj, så kjedelig når de store hvitevarene ryker...! Hvis det er noe trøst, så er vi selv nødt til å investere i både ny oppvaskmaskin OG tørketrommel, begge to ser ut til å ta kvelden når som helst!
Kos deg med beina høyt og rødvinsglasset ditt;)

KRAM♥

ansku sa...

Söta killar!!!

Trist det där med tvättmaskinen!! Skit-fan-i-helsike :D Du är att skön du :D !!

Hoppas du får en härlig dag! Själv mår jag såååå j*vla gott efter gårdagens hockeymatch.. :)) Helt plötsligt känns det skönt att vara en "Sverigefinne" ;) Hahaa

Kramis/Ansku

Kviddevitt sa...

Kul! Mer sånt säger jag!!! Utsöta killar med störtsköna kläder!!

Mindre kul med din tvättmaskin... :(
Pssst! Tack för länk :)

Kviddevitt sa...

Kom på mer....

Kommer ihåg, när jag ser Maximillians linne från Pour, att Filli också hade kläder från märket och att jag ÄLSKADE märkeslappen som hänger ner så snyggt. Enkelt blir snyggt med små detaljer helt enkelt.

Villa Carl Larsson sa...

Vilka söta gossar du har! Det ska väl va busigt i den där åldern hehe.

Kram Josefin