torsdag 22 juli 2010

Ros rabatt








Hej på er.
Har ni det bra i sommarSverige
.
Jag och Levis åkte till Bäsna trädgård igår och handlade rosor till rabatten. Det blev Bonica 82. En ljuvlig ljusrosa rabattros med många knoppar och rosor på. Den kommer att bli en stor och härlig rosa ros explosion hoppas jag. 4 st har vi satt ner.
Sen köpte jag även ett litet träd som jag planterat i den rostiga tunnan som jag köpte tillsammans med kyrkbänken och en New Dawn som ska få klättra på husväggen vid sandlådan. Kyrkbänken har inte blivit målad än. Den måste skrapas först och det kan ju vara därför jag inte fått tummen ur än...... eller vad tror ni.
Idag hade vi tänkt måla virket till grinden och staketet, men det bara regnar. Skit också.
Kram /Marit

4 kommentarer:

Mitt skabbiga chica hus sa...

Kom hit istället och vina lite, här syns inte en regndroppe så långt ögat kan se;o)

Kul att du gillade rosen, kommer bli hur bra som helst det där. Försök att vara ganska noga med att gå och knipsa bort knoppar som redan blommat över, då får de nya knopparna mer energi och blommar ännu mer!

Själv slog jag till på 2 gigantiska vita hortensior idag, plantagen har börjat sin rea, halva priset:o) 99 pix styck som hittat. Och stora sändningar med nya jättefina både vita, rosa och blå. Men vet inte om ni har nån plantagen i krokarna?

kramelikram
M

Lantligt i smultronbacken sa...

Kyrkbänken kommer att bli kanonfin. Rosor kan man aldrig få för mycket av. Har tre New Dawn som ska ner i jorden med...

Kram

Malmkakan sa...

Vad fint ni får!
Pust vi håller på för fullt med vår tomt. Nästa vecka får vi ett rejält lass med grus som ska köras ut lite här och där + en massa andra jobb.

Kommer bli supervackert när din rosrabatter växer upp och blir frodiga.

Kram, Cecilia

kjersti sa...

Maritvennnen:)

Sååå fint dere har fått det!
Rosene blir fantastiske når de vokser til, det er bare å pleie dem godt;)
Og kirkebenken...., for et kupp sier jeg bare!!!
Kjenner jo godt til det med å få fingeren ut (eller det å IKKE få fingeren ut, hihi)

Nå skal vi bare nyte en hjemmehelg, med pappaen som endelig har kommet hjem fra båttur!
Heldigvis har han en ferieuke til, så vi satser på hjemmekos og sol hele i noen dager til;)

Nyt helgestart, og guttene dine...:)
God klem fra meg