onsdag 21 april 2010

Terass-stol?



Hej hopp

Just nu står den här stolen på Levis rum. Jag har hittat 2 sådana här på en blocket annons förra sommaren. 50:- st betalade jag. jag fnular på om jag ska ta ut dom på terassen i sommaren och ha dom som en däckstol. Jag tycker den har ett sån skön look fast ändå annorlunda. Sitsen är dock inte så snygg, därför ligger den en dyna på. Så jag måste få Mange att göra nånting där, för jag kan ju inte springa och ta bort dynor hela tiden så fort det kommer lite regn.
.
Ikväll gjorde vi ett litet break i jobbet och åkte ut till Maria på Biskopgåden. Vilken mysig och vacker butik. Lika mysig som Maria själv. Jag tog med mig kameran och fotade lite. Men självklart så glömde jag kamerasladden hemma. Så dom får ni se sen, sen måste jag såklart visa vad jag köpte. Arbetsdagen slutade kl 22.00 ikväll. Det är tur att vi jobbar så mycket annars skulle jag längta hem alldeles för mycket. Det ska bli helt underbart att få krama mina pojkar på Fredag. Nu måste jag sova....
Kram /Marit

12 kommentarer:

Inspiration i vitt sa...

Hej Marith, vilket otroligt roligt jobb du måste ha, så befriande och kreativt. Förstår att du ibland ändå längtar hem. Vilka annorlunda och härliga stolar, de skulle passa fint att ha som däckstolar. Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Jag gillar verkligen din inredningsstil och skulle gärna vilja veta vad det är för färgkod/tapet som du har i pojkrummen?
Ha en trevlig dag!
Lotta

Vintage House sa...

Så snygga stolar:)
blir lite nyfiken vad du jobbar med?
ser fram emot dina inköp...
kram
sandra

HOUSE of ADELA sa...

Supersnygga stolar! Blocket är så bra när man kan fynda och göra om;)
Underbart hem du har;)

kram Adela

Anonym sa...

hej! gillar dina stolar mycket, har 2 liknande samt en soffa. jag räddade dem från grannens brasa för ett år sedan snart, han berättade att gruppen stått på hans pappas tandläkarmottagning i djursholm. det var som ett "bett" taget på den ena fotäljen och det var familjens schäfer "agakhan" som grannen som pojk skulle vakta vid ett tillfälle på mottagningen och misslyckats. "så agakhan tog ett bett och om jag inte mins fel så gav min far mig en liten hyrvel för det"
så, nog historia om mina möbler, nu ska jag komma till saken.
jag hade också tänkt sätta soffan ute och stått inför samma fundering som du. aningen sätter jag dit brädor och målar hela baletten eller så klär jag sitsen med en liten skumgummi bit och köper sånnt "vaxat" tyg och klär dynan med så den står emot väta och blir avtorkbar, vad tror du om det? =)

mvh stina

Therese - Pyssel och Design sa...

Så fina stolar, de passar nog perfekt ute! Kan tänka mig att de är riktigt sköna att krypa upp i en varm sommarkväll och läsa en bra bok :)

dsign & inredning sa...

Jättefina stolar Marit; kommer att passa utmärkt på eran terass tror jag! ;)
Spännande att se vad du shoppat för skoj!
Kram Lena

kjersti sa...

Hei Marit:)

Den var kjempefin synes jeg:)
Deilig å ha en stol med lav sittehøyde ute på sene sommerkvelder og bare slappe av...
Kanskje hvis du impregnerer stoffet, så slipper du springe ut hele tiden...?;)

Ønsker deg en fin helg, er nok noen søte små som savner mamman sin...

Stor klem Kjersti

Gabriella sa...

Helt underbara stolar/fåtöljer!! Vilket kap!
Har precis hittat hit och kikar gärna in igen :-)

Bella

Lilla Vrån sa...

Jätte fina stolar...de hade det där lilla extra som man bara faller för.
Passar säkert jättebra ute.
Vilket fynd!!
Ha en toppenhelg med dina grabbar!
Kramar/Carina

Unknown sa...

Tittar in och önskar dig en fin söndag! Kram

me and alice sa...

Tjena tjejen!
Har du kommit tillbaks till dalaland igen? Härligt att få göra sådana där avstickare ibland. Min syster bor i Uppsala hon sa hon kanske skulle gå in i butiken och säga "Heej Marit"
Hon läser ju din fina blogg hon också...
Ha det toppen! Hör av mig någon dag!!
Kram Susanne