lördag 20 februari 2010

Loppisfynd Nr 2



Älghorn
.
.
Jag kom hem igår, öm, mör och trött men otroligt lättad över att äntligen få komma hem till mina pojkar. Och vad glad jag blev när jag slog på datorn och såg hur många som skrivit till mig i förra inlägget. Tusen tack alla goa underbara tjejer.
.
Jag var så nervös innan operationen. Det blev som jag befarade, dom fick lov att ta benmärg ur min höft för att få benbitarna från nyckelbenet att växa ihop. Sen har dom skruvat i 8 skruvar och en platta. Jag äter starka smärtstillande mediciner som tyvärr gör mig dåsig och illamående. Jag har sovit halva dagen idag. Men pojkarna är så duktiga och förstår att mamma har ont.
.
Min svärfar fyller 60 år idag så det är stor fest i byn. Jag ska försöka ta mig dit och äta lite iallafall. Mange har hjälpt mig att duscha och blåst håret. Jag förklarade så gott jag kunde hur man blåser volyme i hårbotten. Och han var så duktig min Mange. Får se om jag behöver hjälp med sminket sen, haha. Jag kan se ut hur som helst ikväll jag.
.
Det var ett älghorn som vi hittade på loppis förut som Mange blev lika förstjust i som jag. Han har målat det svart. Sen fick det komma upp på brädväggen mellan pojkarnas rum på nedervåningen. Där gjorde det sig bra ovanför byrån och framför den hemmagjorda lampan.
.
Kram från piller-tanten Marit
.

20 kommentarer:

Smultron på ett strå sa...

Vilket fint horn! Jag har varit mycket skeptisk till djurhorn på väggarna, men börjar gilla det mer och mer. Hoppas att du mår bättre snart och att ni får en trevlig kväll - och lycka till med sminkningen...//kram maria

Emma - white avenue sa...

Vad skönt att du har fått komma hem igen! =) Vad fin han är som hjälper dig med håret och sminket! Sminkningen kommer nog att bli toppen!

Ha en mysig kväll och helg!

Kramar Emma

Signe 1 sa...

Kanonfint horn tjejen!!

Hoppas du mår lite bättre och att du snart slipper medicin, men jag förstår att det är nödvändigt just nu:-(.

Ta hand om dig!

Kramkram♥

Glasbitar, lådor och gamla spetsar sa...

Uj, det var en ordentligt reparation. Skönt att du har det gjort. Var rädd om dig och krya på dig!
Hmmm, horn? Jag lever med en jägare, så här finns det större och mindre (älg, hjort, rådjur) horn lite varstans =)
Titta in på mitt "glaskrosseri"!

Trevlig kväll med eyelinern på svaj!

Hem och Lycka sa...

Skönt att operationen gick bra men låter som en pärs, hoppas du slipper äta smärtstillande så länge.

Häftigt horn!

kram Mia

vita drömmar och svarta tassar sa...

Bra tips! Har ett renhorn uti boden som kanske kan få komma in nu om det blir målat thihi...
Hoppas du krya på dig nu!!va rädd om dig,,
kram wivi

Hanna sa...

Jättesnyggt! Passar fint med vitt.

HEMLÄNGTAN sa...

Hej Marit,
Oj har du opererats. Förstår att du tycker att det är skönt att det är över. Härligt för dig att vara hemma igen med grabbarna.
Hoppas att det känns bättre snart. Du får passa på att utnyttja din situation lite. Kanske du behöver ett fotbad eller massage ; )
Jag hör av mig till dig snart!
Ha en underbar dag!
Kram Jenny

Barn & Inredning sa...

Hej Marit,
SÅ skönt för dig att du är på hemmaplan nu.
Och tur att operationen gick bra.

Haha, vilken go man du har!!
Ja du det är nästan så man vill se en bild på hur fin du blev på 60års kalaset ;)

Älghornet blev ju toppen där..
Och får man tips om hur du gjort den där hemmagjorda lampan :)

Ta nu det lungt och vila mycket,

Många kramar Malin

Kullan Pullan sa...

Hej Marit!
Passa på och vila ordentligt, det behövs. Lite skönt att bli omhändertagen och ompysslad...njut om det går för smärtan. Har varit i liknande situationer och vet att det inte är så lätt. Och så himla snyggt det blev med hornet.
Kram på dej/Paula

www.palindgarden.blogspot.com sa...

Va skönt att OP gick bra och visst är det skönt med händiga karar ;) Min hjälper alltid till att platta mitt hår haha..Jättefina älghorn, själv väntar jag på ett par som vi får ärva av svärfar sen...dock från ett annat djur och med en härlig historia bakom..det är meningen att dom ska gå i arv!

Krukorna jag visade hittade jag inget märke på tyvärr men jag köpte dom på Lantliv i Leksand. Dock var det ett tag sen :(

Hoppas du får en fortsatt skön helg trots ond axel!

Kramkram

Bralliz sa...

Åå, vilka supersnygga horn!!
Ha en supermycig helg!
Kraaaam Alice ♥

Vintage House sa...

Hej,
vad skönt att allt gick bra och hoppas att du mår bättre snart, hemskt att må dåligt av tabletter.
Underbart horn du har hittat jag är oxå på jakt efter ett.
en fortsatt mysig helg
sandra

NICOLINAS BONING sa...

Hoppas att festligheterna gick som på räls...och att du var snyggast sminkad och fönad av allihopa:-)

Snyggt renhorn,förstår att mannen i huset var lika involverad som du i det projektet.
Det är roligt med något udda som bryter av och som inte "alla andra"
har.

Ta det lugnt nu tills den värsta smärtan har mattats av!
Kram Birgitta

Vitt för själen sa...

Ja jag älskar hornen nu förtiden..Blir sådan snygg kontrast! Jag har själv ett dådjurshorn på brädväggen hemma. Såg på nätet att de tog 809:- för ett litet..HUA!
Hoppas du känner dig piggare snart, o tänk- nu är det över..Kram Sophia

Hem och Harmoni Marie sa...

Välkommen tillbaka! Så skönt att höra att det gick bra... hoppas du tillfrisknar fort nu, men det brukar man göra bara man får vara hemma hos sina nära o kära.

Älghornet blev väldigt läckert svart.. passar fint där över byrån.

Ha det gott nu och hoppas festen blev lyckad. Kram Marie

B sa...

Hi! I hope you can understand this post, I just wanted to let you know, that I just found your blog and I love your style, your attitude and your passion!!! I hope your operation went well and that you are feeling better soon. I am now an avid follower - will be back very soon :O)

B x

fröken Sätterlund ✯ sa...

Krya på dej! Vad söt han är Mange som blåser ditt hår :)

Snyggt med horn, jag har 3 st hemma... Men bara ett älghorn dock :)

Ha det gott,
kram Therese

Livet på kyrkstigen sa...

Hoppas du mår bra efter operationen. Jättefina bilder! Kram

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Hoppas du snart mår bättre!

Grymt snyggt älghorn. Jag hittade oxå ett i höstas men det knäcktes i flytten, ledsen blev jag. Men nu blev jag sugen på att köpa ett nytt!

Kram