lördag 2 januari 2010

Tips och lite nyårslöften



Hej

Jag fick en parfym av älsklingen i julklapp. Jag är otroligt kräsen med parfymer. Dom får inte vara för "tunga" eller för söta och sliskiga. Jag tycker om fräscha och ny tvättade dofter. Den här godingen från Dolce & Gabbana har växt i mitt luktsinne....
I början tyckte jag nog den var lite för söt på nåt vis fast ändå fräsch. Svårt att förklara. Men nu älskar jag den. Problemet jag brukar ha med mina "lätta" parfymer är att dom inte brukar dofta nåt på mig. Men nu luktar jag så fräscht så fräscht *fniss*

I julklapp, från mina underbara svärföräldrar, fick vi en resa till Mallorca tillsammans med dom och Manges 3 syskon med familjer och respektive..... UNDERBART. En resa var precis vad jag önskade mig.
Och nu har jag avlagt ett nyårslöfte som jag jämt gör på nyår, eftersom jag älskar mat och gärna äter lite för mycket när jag är ledig. Jeansen som har gått från att börja strama lite går nu knappt igen, hihi. Så måste jag komma i form inför sommaren. Jag var i toppform när jag började jobba i September. Då var jag väldigt duktig på att komma ut och springa på kvällarna. Men nu har jag slappat till lite. Skärpning. Jag har alltid varit och kommer alltid att förbli en LMM (lagom mysig mamma) även om jag går upp eller tappar några kilon.

Kram på er/Marit

15 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Hej Marit!
God fortsättning på det nya året! Visst är det kul med parfymer, jag fick en jag med av mannen. Jag har en fråga till dig; det underbara smyckesskrinet på dina bilder vart kommer det ifrån? Det var verkligen lovley och helt i min smak! Kram Linda

P.s GRATTIS till resan! Så härligt att se fram emot!

Malmkakan sa...

Hallådär och god fortsättning på 2010!
Vad underbart med resa..vi ska oxå till värmen en vecka i maj. Ska bli riktigt skönt. Så har man lite peppning för att kämpa bort dom där extra kilona..h hi...

Hmm, den där parfymen från DG måste jag ta och provdofta...
Gillar oxå lite lättare dofter.

Kram, Cecilia

Anonym sa...

Marit min vän du är så otroligt vacker som du är <3 kram Åsa

Huset utanför stan sa...

Hihi, jag är definitivt också en LMM. Men skulle vilja vara en två-tre filo lättare LMM=) Så nyårslöftet denna gång blev att börja träna och äta nyttigare... Det måste gå=)

God fortsättning på det nya året och stort lycka till med nyårslöftet! Tack för all härlig inspiration i din fina blogg! Kram

Maria sa...

Den parfymen är helt underbar! Den står i mitt badrums skåp med ! God fortsättning på det nya året!

Drivtommer-Hus sa...

Toller Duft!!! Ich mag ihn auch gerne:-))
Lieben Gruß Kiki

n o r d i n g å r d e n sa...

Tack för fint parfymtips, jag älskar parymer! Men dras kanske lite mer åt det söta, fast inte för tunga hållet heller, lite mer åt pudriga kanske...vackra foton!

Gott Nytt 2010! Mari.

Tjohalia sa...

Jag har haft svårt att välja parfym för jag är inte förtjust i tungt eller för sött parfym. Ska defintivt prova parfymen som du fick. Tack för tips!!
Åå,, tänk om vi fick också en sån resa! En dröm!
Vad roligt för er.
Kraam

Annies Diary Deluxe sa...

LMM, gillade det uttrycket ; )

Anonym sa...

Hej gumman!

Vilka superbra julklappar du fått. Underbart med resa. LMM, vilket roligt uttryck. Hi hi.. Du är otroligt vacker vännen min. Alltid!

Kärlek i massor från C

kjersti sa...

Hei Marit:)

Riktig godt nytt år:)
Så mye fint du fikk til jul da:) Sydenferie er jo ikke å forakte akkurat;)
Vi skal selv til Hellas til sommeren, og det ser jeg veldig frem til...

Parfyme er ikke enkelt nei!
Det er så mange jeg synes lukter himmelsk på andre, men ikke på meg selv...:(

Likte så godt forkortelsen LMM;)
Skal melde meg inn på et nytt treningssenter nå, og gleder meg til spinning og kondisjonstrening:)

Ønsker deg en herlig start på året:)

Varm klem fra Kjersti

Tulipa sa...

Hej Marit!
Jag är alltid på jakt efter den ultimata parfymen..*ler*...ska absolut sniffa i butiken på den du tipsar om. Är svårt att hitta den perfekta doften som man passar i..jag är väldigt känslig och kräsen i doftväg...ibland en nackdel.
Vilka vackra vinterbilder du fotat lite längre ner!

Ha det riktigt bra!
kram Mariette

Nilla Q sa...

Hej!
Vilka fina bilder du har i din blogg, vinterbilderna är helt underbara!

En resa - åh, vilken fantastisk julklapp!! Verkligen något att se fram emot!

Kram Pernilla

Sanna & Niklas Bröllop! sa...

Lmm det var bra! Ska jag ta till mig!
God fortsättning!
Hälsningar Sanna

Brunkullan sa...

Fick också en parfym i julklapp av sambon. Nu kan jag inte för mitt liv minnas namnet på den, fast jag vet så väl vilken det är...hm....

Sonen fick en D&G precis som du. Fast för män...NR 10. Luktar mums:)
Susanne