fredag 23 oktober 2009

En dagens...

Klänning från MQ (från förra året) Stickad väst Lindex, skor från HM

Halsband från Beyond retro. Jag älskar puffärmen på klänningen



Hej hopp.

Dom snygga skorna har jag lånat av min vän Marie som är lite smått skotokig. Jag är själv sugen på ett par 10cm heels och fick låna ett par av hennes för att se om jag skulle klara av det.

Till saken hör att jag har lite fel på fötterna. Jag låg lite fel i mammas mage så mina fötter var jätte vinda och sneda när jag kom ut. Det har rättat till sig, men dom är fortfarande lite vinda. Så jag har jämt haft problem med skor, jag kan nästan aldrig ha några med klack eftersom det blir att jag kliver bredvid liksom. Skit trist, tycker jag såklart.

Hur som helst, efter 2 h på jobbet i skorna så värkte mina fötter nåt kopiöst. Jag stod vid kassa området och chefen bad mig öppna dörrarna kl 10 och slängde nycklarna till mig. Jag tittar på henne och gör ett smärtande ansiktsuttryck Hon ser på en gång att jag tycker det är alldeles för långt bort till dörrarna (typ 1km kändes det som)
-Ta av dig skorna Marit
-Jepp, sa jag. Och gick i strumplästen.
Tur att jag hade mina sköna punkeskor med mig i väskan.
Men vet ni, idag har jag köpt mig ett par riktiga snyggingar, med en hööög klack.
Visar er sen såklart.....

Kram kram /Marit

11 kommentarer:

sara på hedepipan sa...

Ja är det bara träna bort smärtan eller, har samma problem?
Nyfiken på de nya skorna.
kram sara

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej hopp!

Wow, vilken snygg klänning - vill också ha - men men, förra årets kollektion skriver du så där är det ju kört. Jättesnyggt i a f och precis min stil.

Gullig tjej och fin blogg!
Kram
Måd

Sanna sa...

Vilken snygg outfit!hoppas dina nya skor är bekvämare. Jag använder aldrig riktigt högklackat just för att man får så sjuka fötter av de.. :)
Ha en skön helg!
Kram Sanna

Dona blogg sa...

Jag gillar randigt - så din outfit får högsta betyg!
Men högklackat funkar inte för mig, tyvärr..

Ha en härlig helg!
/Pernilla

Anonym sa...

Wow vilken pudding du är vännen! Skitsnygg klänning och allt annat oxå för den delen på en ännu snyggare brud. Kramar i massor från Carro

Mia sa...

Va snygga kläder du har!! Västen du har på dig, finns den nu å? eller är det förra årets kollektion? finns den i andra färger?

Kram Mia

♥ Fyra årstider sa...

Hej Marit
Nu har jag fått sett mitt julreporatge i aftonbladet. Dina fina skyltar (som jag fick förra julen) kommer troligtvis med och jag har sett till att ditt namn ska stå med...hoppas jag:-)
Kram Lotta

VITA NYANSER sa...

Så snyggt! Så fint inlägg här nere!!!

Stor kram L-L

Nea sa...

Åhh vilken fin klänning!
Nä...inte fin utan skitsnygg! :)

Ha en mysig helg!
Kram Nea

Maria i Lilla villa vita sa...

Hej!

Jag måste göra dig besviken, men mina dörrtrycken med fina nyckellås är original från det att huset byggdes 1909.
Kram Maria

Anonym sa...

snygga skor snygging!!!
kram marie