onsdag 2 september 2009

Veckans outfit...

Kjol från Veromoda. Topp från Lindex och en gammal leopardsjal från sammas ställe. Skinnjacka Rock n`blue.

Hej hopp

Mitt intresse för mode och kläder är lika stort som inredning och nu innan jag skulle börja jobba har intresset verkligen exploderat ut igen efter att ha legat lite på is när jag varit mammaledig. Därför tänkte jag ha med lite mer kläder i bloggen. Man kan väl ha en kombinerad mode/inrednings blogg.
Hoppas ni tycker det är OK? Jag vill gärna ha ris och ros, hissa eller dissa. Kom igen, vad tycker ni? Jag var länge osäker på om jag skulle visa mer av mig själv på bloggen men kommit fram till att, äh va tusan, varför inte. Det är ju min blogg. Och ni har ju redan sett en skymt av mig högst upp.
Jag är absolut ingen liten Stl 34 utan en helt vanlig 2 barnsmorsa med stl 38/40. Men jag tycker att man kan visa kläder ändå. Trist om jag bara ska hänga upp dom på en galge eller klä skyltdockan varje gång jag vill visa er. Men ni kanske inte alls vill se mig???? Tyck till.
Kram /Marit

30 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Hej Marit! Det är väl din blogg och du som bestämmer vad du vill visa i den. Jag tycker också det är superskoj med kläder och mode och en kombination av inredning
och kläder är väl helt super :)

Du är ju en skitsnygg tvåbarnsmorsa ju! Varför måste man vara en stl 34 för att våga visa sig eller vara "modell". Näpp du, en 38/40 är väl fullt normalt och jättefint!

Nu vet du vad jag tycker i alla fall. Och tack än en gång för den fina brädan. Du är så duktig!

Kram Josefin

lugnet sa...

Visst kan man kombinera inredning och kläder!! Härligt med lite nytt!! Nu ska jag återgå till att sy mera kuddar!!
Ha en fin dag!
Kram//Ulrica

Erika J sa...

Åh, du kan absolut kombinera inredning och mode! Jag själv är också lika mycket mode- som inredningsintresserad så jag tror ju självklart att det kommer att bli en perfekt mix :-)
Har själv letat med ljus och lykta efter en bra modeblogg som visar snygga kläder för oss "vanliga-storlek38-mammor" som är tillbaka på jobbet igen. Det är toksvårt att hitta en sådan blogg! De flesta modebloggare är för unga och för smala ;-) Jag har följt din blogg en tid och jag måste säga att jag tycker att du har en fin stil, inte för romantisk men ändå inte för rockig heller.
Tack för all inspiration!
Kramar från Erika

ps. Stövlarna från Monki är döfina! Sörjer att jag inte bor nära någon sådan butik :-(

Anonym sa...

Tittar gärna på fina kläder med, sen att de sitter på en "vanlig 2barnsmorsa gör det bara bättre....som 4barsmorsa så känns det rätt trist med modeller i srtl 34....man kan inte riktigt känna att "så skulle jag kunna gå klädd!"

4barnsmor 38/40

Signe 1 sa...

Tja snygging! Klart vi vill se mer av dig Marit!:-) Du är en superpingla och tvåbarnsmorsa, det är inte alla som har den kombon, hihi...dessutom är du en jättefin cybervän!! Kraam Sofia

Emelie sa...

Hej,
Köpte två brädor av dig för en tid sedan (en "Njut av livet min vän" som blev mycket uppskattad!!!!) och har sedan dess följt din blogg med spänning! Är själv mamma, nyss börjat jobba igen och har helt tappat allt intresse och prioritering för mig själv. Jag tycker det vore jättekul att se mer av kläder på bloggen för jag tror att det skulle kunna inspirera mig att bry mig mer om mig själv, kläder etc. Många kramar från Emelie

Tulipa sa...

Hej Marit!
Jag tycker det är ett jättekul initiativ!
Kör hårt på det!
Många av oss som gillar inredning gillar ju också kläder.
Kul att du modellar kläderna också.
Supersöt!

ha en fin dag!
Kram mariette

VITA NYANSER sa...

Hej!

Superkul med mode, det är alltid kul att få idéer tycker jag!!! Kul att se mer av dig oxå, du är ju jättefin. Idealet idag är väl en vanlig 38/40, åtminstone för mig.

Jag hänger med på din förnyelse = )!!!

Kram L-L

Det ljuva livet i stan sa...

Hej,

Tycker definitivt att man kan ha en inrednings/modeblogg! Och den blir ju faktiskt bara lite mer personlig om man själv visar upp fina kläder och inte som du skriver bara hänger dem på en galge!

Får ju använda sin blogg till att skriva, visa vad man vill, men man vill ju självklart att andra skall gilla det och det gör vi!

Kram Frida

Dalafrun sa...

Hej hopp
Självklart ska du visa mer kläder å de är ju roligare att se dom sitta på dej än på din docka ( även fast den oxå är tjusig). Visa mera :-)

Nu j-la kommer ja att bli inspirerad på många olika plan :-)

Kramar från mej

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Mode blir jättekul!

Läser här ofta men e dålig på kommentarer f´låt! :)

Jeanette

Plupps krypin sa...

Din ide är perfekt! Söt är du också. Jag är själv en 6 barnsmamma som har 46/48. Inredning och mode ligger ju väldigt nära. Lycka till med din blogg, jag ska följa den. Kram Yvonne

Sanna sa...

Supersnygga kläder!!Jag gillar verkligen kombinationen mode samt inredning!Har själv en blogg med ganska blandat innehåll, men har nog också tänkt ha lite mer kläder med också. Jag blir jätteinspirarad- tack för det!
Ha en bra dag!
Kram Sanna

MonaA sa...

Hej Marit! Så klart du kan kombinera din blogg med inredning och mode! Det är din blogg, och där ska du skriva om sånt som du själv vill och känner för. Och vi läsare, vi tycker jättemycket om att läsa det du skriver och visar oss, var så säker!
En tvåbarnsmorsa i storlek 38/40! Jag skulle vara lycklig om jag hade den storleken! Jag är också tvåbarnsmamma och jag är kortare än du men måste köpa storlek 42/44! Inte så kul när man tidigare haft 38/40, men men. Det är svårt det där, och det är inte lättare att gå ner i vikt när man börjar närma sig 40, jag lovar :-)! Jag börjar jobba snart, kanske kommer jag in i lite bättre rutiner då än nu när jag varit mammaledig. Ska börja cykla eller gå till jobbet, en bra början....!
Du är en riktig pingla, det har jag skrivit förut! Snygg, trevlig, charmig och en härlig utstrålning! Så....you go girl, visa dig och visa ditt hem och annat du vill visa oss!

Kramar från
Mona

Jenny sa...

Hej Marit!
Visst kan du kombinera inredning o mode, det är nog många av oss som är intresserade av båda:)

Du är en supercool o snygg morsa oavsett storlek!

Snygg outfit på dagens bilder!

Kramis Jenny

Livets njutning sa...

Instämmer med många andra. Det är din blogg. Det är roligt att få läsa lite om mode också. Jag är också tvåbarnsmamma och har även samma storlek som du så det är roligt att få inspiration och tips på kläder. Jag har noll koll på klädmodet. ;)

Handlar för det mesta till barnen och inget till mig. Måste skräpa mig och sambon har klagat liite. :D

/ Jenny

Mitt skabbiga chica hus sa...

Men hallååå, vem vill inte ha modetips med bilder på en pudding som du? ;o).
Klart vi vill!!!!

Jag behöver alla tips jag kan få nu när jag snart slipper ur amningstoppar
Kramar
Mia

sara på hedepipan sa...

Vi eller jag vill se dig det är ju roligt. Va glad att ddu är en två barnmorsa i storlek 38/40 jag har 44-46 inte lika kul efter 2 barn.
Klart du kan kombinera kläder inredning.
kram sara

Marits vita skrin sa...

Erika: Va go du är, tusen tack för dina härliga ord.

Emelie: Va kul att brädan blev uppskattad. Och du, nu köper du lite mer till dig själv istället. Det är du värd.

4-barns mamma: Håller med dig. jag kan inte riktigt heller se mig i dom kläderna som dom små "34" kan ha. Även om jag inspireras av dom.

Kram på er.
Marit

In my house sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååå, vad GLAD jag blev när jag kikade in hit.... GUUUUD va snygg du ä,,, Ååååå,,,, jag bara log och beundrade,,,, i love kläder,,, mer sånt =) och duuuu, det är ju VÅRA bloggar. Man gör det man själv vill =) jag gillar att kolla in personen bakom oxå,,,, känns roligare på nåt sätt.....
Jag älskade din outfit, jag är kluven - Aftonbladet kommer på Fredag nästa vecka,,, Grrr vad ska man ha på sig,,, Kuuuuul =)


Kram kram j

Liselott Forsberg sa...

Vad snygg du är Marit!!
Kul att du visar upp lite kläder oxå!!
Inredning/mode...varför inte?? Blir kanoners!!
Ha det gott, så hörs vi närmare om brädan!
Kram Liselott

Anonym sa...

Åå vad roligt Marit,att få se mera av fina du.Är roligt att få lite insperation & tips på snygga kläder(behöver verkligen jag,måste skärpa mig på den fronten,handlar för sällan åt mig själv).Så fortsätt gärna med din fina inrednings/mode blogg!
Ha det!
Kram Frida B

Krusidull sa...

Man äger väl sin blogg!!
Klart du ska visa oss kläder så man får lite inspiration på den fronten oxå
Kram
Krusidullan

Snor och Glamour sa...

Hej!
Hamnade här av en slump och har läst din blogg en tid. Tyvärr har jag varit MYCKET dålig på att kommentera vilket jag är ledsen för. Blir själv jätteglad över en kommentar och jag tror det är likadant med andra.
Tycker din blogg är behaglig och jättefin! Att kombinera inredning och mode är ju kanon! Och din blogg handlar ju om dig och då tycker jag det skall finnas allt som du vill skriva om i den. Så gör jag i min blogg i alla fall.

Du är jättefin i din outfit och jag är väldigt förälskad i dina boots. Får nog kolla med mina stora döttrar om dom vet var jag kan hitta sådana här i närheten.

Något jag mer är förälskad i är dina skyltar/brädor. Jag gör faktiskt en del själv men jag överväger ändå att kanske beställa en av dig.
Ha det gott!
Kram Ann-Louise

Anonym sa...

Hej vännen!

Klart du ska kombinera bloggen med mode och inredning. Du är verkligen hur snygg som helst gumman!!

Puss och kram från C

Bygatan sa...

Skitbra idé Marit! Jag ser gärna kläder, har alltid problem med vad man ska ha på sig, så tips mottages! Hösten är den roligaste tiden med kläder tycker jag.

Du är jättevacker som modell;-))

Kramar Lena

Dona blogg sa...

Hej!
Har precis hittat hit och jag gillar det jag ser :)
Jag tycker du ska gå på din känsla.
Blanda & ge som du har lust!
Lycka till!
Pernilla

Gnistrande snö sa...

Så fint och och superkul med lite mode, måste rycka upp mig på den fronten, känns som alla slantar gått till byggmaterial under en lång period :-)
Och inte att förglömma, vilket underbart vitt köksbord som skymtar fram i inlägget nedan, ser ut att vara en riktig pärla!

Ha det fint!

Kram
Katarina

Jessica sa...

Snygga kläder och en riktigt fin modell :-D

Två systrar sa...

hihi...klart vi vill se dig som modell!! Supersnygg!! Gärna klädinslag i bloggen...kul att några har det, vi har ju inte något sådant, men vi har ju VINTIPS!!!! lika bra eller??? Kram C&M