tisdag 15 september 2009

Sänggavel



Hej hopp.
Ni som har följt mig ett tag kommer kanske ihåg att jag köpte en gammal dörr på loppis som jag skulle göra om till sänggavel. Det har tagit sin lilla tid...
Jag hittade nämligen en annan dörr som jag tyckte var finare men som blev för stor till vår 160 cm säng. Så den fnular jag på att sälja faktiskt. Men nu är den första dörren äntligen klar. Jag har fått hjälp av sambon eftersom jag tröttnade på att skrapa färg och köra med värmepistolen efter att halva dörren var gjord i somras.
Jag har målat den med matt vitfärg som jag sedan har slipat mellan målningarna. Och sista gången blandade jag i lite svart i färgen för att jag ville ha den ljust ljust grå mot allt det andra vita i sovrummet.
Mange har sen satt på två enkla ben som den står på. Och vips så blev det en snygg sängavel. Nu väntar jag bara på taklister..... ;)
Kram /Marit

20 kommentarer:

Hemma hos Razzel sa...

Jättemysigt sovrum, rofyllt och vackert!

pysseltanten sa...

Hihi...den som väntar på nåt gott...=)))
Sänggaveln blev supersnygg...=))
Vill oxå ha...
Kraamizar Git

Hem och Lycka sa...

Åå så fint!

kram

VITA NYANSER sa...

Så snyggt, vilket jobb du har gjort! Ert sovrum är en dröm! Precis som Levis rum, supersnyggt!

Ha det bra!
Kram L-L

Mitt skabbiga chica hus sa...

FIIIIIN!

Sätt lite press på maken med taklisterna, utnyttja din kvinnliga list och köpslå lite - det funkar alltid;o)

Det är sååå skönt när listerna kommer på plats, skillnaden blir enorm. Jag hade ju turen att ha en fotografering som deadline så maken fick press på sig;o)

kram!
Mia

Anonym sa...

Snyggt!
Ni kan ni,vilken skillnad det blir med en sänggavel.

Kram Frida B

AkH sa...

Så fräscht, jättefint!
Må gott!
Anna-Karin
livetharochnu-akh

Dona blogg sa...

Snyggt!
Vi hade så för många år sedan när det var modernt med avlutade möbler och gula svampmålade väggar...
Kanske ska leta upp och måla den dörren. Väggarna är tack och lov vita sedan länge :)
/Pernilla

Jessica sa...

Så tjusigt det bidde :-D

sara på hedepipan sa...

Snyggt!!
Enkelt är inte alltid de sämst som många tror, bra jobbat.
kram sara

Jenny sa...

Hej Marit!

Supersnyggt:) Hela erat sovrum är så fint inrett, ser så rofyllt ut!

Kramis Jenny

Mia sa...

Vilken rolig ide det blev jättefint. Du kanske kan hänga ett litet lavendelhjärta på dörrhandtaget, det skall vara lugnande när man skall sova.

Bralliz sa...

Ååå, vilken fin sänggavel!!

xx alice ♥

Hanna sa...

Ni har så vackert sovrum! Gillar din lampa.

Marie sa...

Vad fint det blev Marit, supersnyggt!

Kramar Marie

dsign & inredning sa...

Nejmen Hej Marit! =)
Det är ju du...;) såg på outfit bilderna här nere vilken Marit det var... hihi
ÅH du har en så jättefin och inspirerande blogg, brukar vara inne och kika ibland och nu blev det genast roligare när jag kännde igen dig...
Ni har det jättefint hemma!!!
Du är en av dom som inpirerat mig att nyligen startat en blogg ;)

Kram LenaM
d-signinredning.blogspot.com

Tulipa sa...

Jättesnyggt Marit!!!

Snyggt när det ser lite ruffigt ut också...

Kram mariette

Millas hem sa...

Himla vackert!!

Kraaam

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Halloj,
men va mysig sänggavel...kram sussie

Brunkullan sa...

Väldigt fint. Har haft funderingar på det själv, men inte hittat en dörr som passar (vi har också 160 cm bredd i stugan).
Nu har jag andra planer...får se om de besannas:)
Susanne