måndag 7 september 2009

Olycka....


Det har hänt en liten olycka här hemma. Maximilian skulle titta ut genom fönstret på grannen som åkte 4-hjuling och då rasade hela jäkla fönster brädan ner i golvet. Som tur var så klarade sig den största västergården krukan sig utan en skråma. Den mindre åker det ur 2 flisor ur och faten ser ni ju själva hur dom ser ut.....
Ni som vet vad dessa krukor kostar förstår nog att jag fick räkna tyst till 10 och blunda och tänka för mig själv att det är bara materiella ting. Och min lilla gosse klarade sig utan att göra sig illa. Så nu ska jag sätta mig och limma "lite" imorgon.
Önska mig lycka till.
Kram /Marit

7 kommentarer:

Dalafrun sa...

Tyvärr är de så vanligt att sånt händer,speciellt när man har små nyfikna killar :-)

Maximilian va så söt idag.Ja å Wiggo kom för att hämta Mille å då såg ja hur Maxen ramlade me cykeln å slog i huvudet lite.Han började gråta så ja gick fram till han å frågade om han ville gå in till fröknarna.Då tittade han på mej å sa att han inte ville de utan att ja skulle blåsa på hans panna.Efter de så va allt jättebra,såååå söt kille.

Kramar

Snor och Glamour sa...

Nä så synd! Tur ändå att Maximilian inte slog sig och du gjorde nog rätt i att räkna till 10.....
Hoppas du kan limma ihop det i morgon!

Sanna sa...

Ååh tur att lillkillen förblev oskadd i alla fall!! Trist när saker man gillar går sönder, men bra att det inte gick värre i alla fall.
Ha en bra dag!
Kram Sanna

sara på hedepipan sa...

Ja man är ju dum som betalar en massa för saker som kan gå sönder, men saker man fyndat på loppis eller arvegods kan vara lika illa att förlora.
Lycka till med limmet
kram sara

Emmas idéer sa...

Marit. Ring till Sturehof och be henne snällt om hon kan skicka dig två nya fat till en billig peng. Hon är så himla trevlig och tillmötesgående så det gör hos säkert. Hon har säkert slagit sönder nån kruka och har två fat över ellerhur??? =O)

Krukan kan du nog få till riktigt bra och sedan vända på den.

Tur som 17 att Maximilia klarade sig, kunde ju ha slagit sig rejält.

Kramar Emma

Livet på Sjögård sa...

Att räkna till tio hinner inte alltid till, man kan få lägga några tiotal till...*vet* men verkligen tur att han klarade sig utan värre blessyrer. Det kuned ju ha gått värre....
Lycka till med limmandet :)

Fröken Fräken sa...

Åååh! Jag lider med dig! Mina Sturehof-krukor är ömt vårdade, och jag törs inte ha dem på något ställe där en vindpust ens skulle kunna komma åt dem. Jag hoppas att du får ihop dem!