lördag 5 september 2009

En av veckans outfits


Tunika från Lindex, lacktights. Och skor från Din sko.

Den här tunikan kommer från Lindex Generous, avdelningen med lite större storlekar. Jag tycker inte man ska stirra sig så blind på storlekarna när man provar kläder. Ofta köper jag större än vad jag har för jag tycker det är snyggare. Iallafall på överdelar. Byxor och jeans får gärna vara tighta så klart. Den här tunikan har jag köpt i stl 44/46.

Nu ska jag snart åka iväg och jobbar några timmar sen ikväll, kräftskiva med jobbet.

Kram /Marit

Ps: Höll ju på att glömma. Kika in hos Josse med den snygga bloggen In my house. Hon ska starta en butik. Det kommer att bli en succe med hennes ascoola stil i både mode och inredning.

14 kommentarer:

Signe 1 sa...

Hallå snygging! Du är så fin Marit:-) Superfina kläder, precis min stil *ler*. Ha en toppenlördag, kraam Sofia

LantlivsAnette sa...

Ohhh vad fin du är !!
Och vet du, sååå himla glad jag blir nu då du skriver det där om storlekarna, precis så resonerar jag också, man ska ta den storleken som känns ok och bekväm,
Så roligt att du visar kläder också, det gillar jag, och vi som gillar inredning, vi är ju också oftast väldigt mode intresserade..
Kraaam Anette

Anonym sa...

Åh va snygg du är vännen!! Love you.. / C

sara på hedepipan sa...

Min storlek så jag kanske skulle sattsa på en större storlek för den var snygg, eller så är det för att du har den...
kram sara

Ella sa...

Hej Marit! Skönt att du skriver det där om strl på kläder,jag känner hur många som helst som endast köper S och XS bara för att det ska va så!? Du har verkligen en fin stil både hemma och i gaderoben! jättekul att du visar kläder i bloggen oxå.

Kram fr en trogen besökare Ella

Anonym sa...

Vilken ljuvlig tunika! Helt min smak! Undrar var du fått tag på den fina svarta spegeln? Har letat ett tag efter en svart enkel stor spegel att ha i vår hall..
Mvh Maria

Livet på Sjögård sa...

Jag har ibland sett på de större storlekarna och harmat mej över att de är så stora, jag har nämligen st 32/34 på övredelar... Men jag kanske borde ta och prova nångång, kanske det inte ser så stort ut iaf. Hmmm *tänkatänka*
Din outfit är snygg, det ger mej lite inspiration. Tack! :)

Anonym sa...

jag blir jätte inspirerad. Fortsätt med det, du har sååå bra smak :o)

Kram Anna

Livets njutning sa...

Nu blev jag verkligen inspirerad. Från och med nu ska jag kika lite hos de större storlekarna. Brukar handla från lindex men Generous har jag inte kikat på än. Men nu ska jag göra det. Tusen tack, Marit. :)

Fortsätt med det. Det är verkligen skönt att du skriver om storlekarna som är helt normala. KRAM

Marits vita skrin sa...

Maria:
Spegeln är en urgammal med banlig träram som jag målat. Håll utkik på loppisar efter speglar med enkel ram runt.

Ella:
Tack för din kommentar. Vad glad jag blir av att höra att ni gillar det.

Kram kram
Marit

Jenny sa...

Hej Marit!
Attans vad snygg du är;)

Cool outfit, både romantisk o tuff på samma gång!

Tack för tipset om tunikan från Lindex, en sån vill jag oxå ha!

Trevlig helg,

Kram Jenny

Sjabbig men chic sa...

Kanonsnyggt Marit! Jag håller med om klädstorlekar.

Kram Lisa

mylovelygrandma sa...

Hejsan!
Helknas! när jag skrev till dig förra veckan så ville det inte publiceras.. men! ja jag har kommit in och gått en vecka nu! jag är så glad :)
Tycker det är jätte kul att se dina kläder! du är så snygg :) ser inte ut att vara två barns mamma! Hade med tänkt visa kläder men tycker de är svårt att göra bra bilder :P

Så roligt att du tycker det är så kul att komma tillbaka till ditt jobb! tänk om alla kände så! vilken lycklig vardag alla hade haft då! Tycker sånt är viktigt.. varför ska man göra något man inte gillar!?

Kram på dig och ha en mysig söndag!!

Liza sa...

Vilket jättebra tips det där med storlekarna, har jag aldrig tänkt på!
Den var ju jättesnygg!

Kul att få ett ansikte på dig! =)

Ha det bra!

Mvh Liza