onsdag 23 september 2009

Bakom draperiet....


I gästrummet/lekrummet har vi en hel vägg med garderober. Dom rymmer både mina och Magnus kläder + sängkläder och handukar. Och utanför garderoberna har vi spegel skjutdörrar. Jag har aldrig riktigt tyckt om dom där speglarna, även fast dom är ganska praktiska ibland.
Så nu vi har satt upp en vajer och några gardinvepor från Ikea. Lätt som en plätt, så blev det genast mycket lugnare och snyggare.


Nu har det kommit in lite bilder i ramarna. Hälften av bilderna är tagna av mig och dom andra två är tagna av duktiga Petra. Jag ska beställa en bild av henne på båda pojkarna som jag ska ha i den stora ramen.
Igår ringde dom från dagis och berättade att det fanns en liten gosse där som hade feber och låg och sov på soffan. Så det var bara att åka hem och rå om en liten sjuk Maximilian.
Så idag är jag hemma och vabbar. Vi har köpt film och sockerdricka. Men han är faktiskt mycket piggare idag.
Kram /Marit

15 kommentarer:

Signe 1 sa...

Du är så påhittig vännen, och resultatet blir alltid lika bra!!:-) Hoppas sötsonen kryar på sig snart, kraam Sofia

Jenny sa...

Hej Marit!
Vad snyggt det blev med gardinerna sådär:)

Jag tror att sockerdricka och filmmys med mamma gör gott för en liten förkyld Maximilian! Hoppas han kryar på sig snart.

kram Jenny

Emelie sa...

Garderober och spegeldörrar kan ju vara väldigt praktiskt men kanske inte det snyggaste...Ser fint ut med draperierna!
Krya på till lille skrutten!

Mitt skabbiga chica hus sa...

Jättefint med gardinerna!

Hoppas lillkisen mår bättre snart. Här har det målats hus idag, nu är det bara en gavel kvar, hoppas vi hinner innan kylar slår till...

Kraaaam
Mia

Livet på Sjögård sa...

Det var ju en bra idé med gardinerna! Den ska jag hålla i minnet ifall jag nångång behöver gömma nåt lika fiffigt :)

Hoppas lillen kryar på sig!

Vecka - Vecka sa...

SÅ fint!
Måste bara säga att man blir så glad då man är här inne och läser och ser på dina vackra bilder!

Kram, Lotta

johanna sa...

Hej!
Har suttit länge och inte kunnat slita mig från din bogg. Älskar den!
Tack för inspirationen.
Mvh, Johanna

Dona blogg sa...

Smart med draperiet. Men jag blev mest kär i din tavelvägg! Vill ha massor med bilder vid vår matplats, men startsträckan är lång...
Krya på er ;)
/Pernilla

Bygatan sa...

Vilket supersnyggt kollage! Är vääldigt avis på din järnsäng!!!

Ombonat och snyggt med draperiet.

Hoppas lillen kryar på sig snart!

Önskar redan nu en trevlig helg!

Kram Lena (som just nu har det lugnt på jobbet)

Johanna sa...

Har just hittat hit och blev jätteinspirerad av din blogg! Gillar tavelväggen :)

IddeC sa...

Hej,

Vilken gullig idé du har gjort på väggen med tavlorna.
Den skall jag komma ihåg.
Hoppas att sonen kryar på sig snart.

Mvh Ingrid

STILinredningochdesign.blogspot.com sa...

Så fint det blev. Garderober e alrig roliga. Supersnyggt!

AkH sa...

Jättefint med tavlorna som du har satt upp dem. Hoppas din lilla pojke kryar på sig snart!
Ha en bra dag!
Anna-Karin

Bralliz sa...

Super snyggt!

Kraam Alice

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt det blev. Var ju en bra idé. Hoppas att sonen är piggare nu.

Ha en bra helg!
Kram Ullis