lördag 1 augusti 2009

Sommarstugan

Vi har haft några sköna avkopplande dagar i sommarstugan. Pojkarna har badat fast det bara var 16* i vattnet både med kläder och utan ;)

Loppisen jag skrev om blev jag så besviken på. Det hade blivit så dyrt från förra året. En knoppbräda kostade mellan 400-500:- på loppis!!!! Nej du tack. Jag vill ha billiga loppisar. Men jag svängde in på en annan och hittade några grejer som jag ska visa er sen.

När jag kör upp på gården igår så ser jag att trallen är på plats och stolparna sitter där dom ska på altanen. Så nu är det bara lite brädor som ska målas och spikas dit. Åh vilken lycka, snart är den klar.


Kram /Marit

6 kommentarer:

gamla skolan sa...

Låter behagligt , fast lite väl kallt i vattnet ! Önskar dig en trevlig helg ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Sjabbig men chic sa...

Det ser jättemysigt ut och det är Storsjötemperatur på vattnet hör jag.
Visst blir man galen när det är så där dyrt på loppisar, det tar ju bort hela innebörden av loppis på något vis. Ockrare!;)

Kram Lisa

Skrot och Skruv sa...

Vilka härliga bilder du visar!!!

Det är verkligen trist att det blivit så dyrt på loppisar. Det är ju det som är charmen med att gå på loppis, att få storfynda för en liten peng.

Kram

Villa Carl Larsson sa...

Hej Marit!! Vad härligt ni måste ha haft i stugan trots att det inte var så varmt i vattnet. Barn brukar ju strunta i det ändå haha :)

Och vad fint ni fixar med altanen. Den kommer ju bli super när den blir klar. Lycka till!!

Kram Josefin

Engelska Villan sa...

Hej Marit!
Så skönt det ser ut där på bryggan, ljuvligt!
Vi är sista kvällen i våran sommarstuga i Bohuslän, snyft känns alltid så sorgligt. Sitter här och tittar ut över havet.
Visst är det trist när loppisarna blir mer som schaskiga antikaffärer, med hutlösa priser! Då borde de inte få kallas loppisar, det är ju second hand för sjutton, billigt ska det vara!!
Härligt med nya altanen.
Kram Anna

♥ Fyra årstider sa...

Här omkring så är det fortfarande ganska billigt på loppis..det bästa är alla loppisar runt vägarna.
Kram Lotta