onsdag 13 maj 2009

Njutning....

Just nu sitter jag här och njuter av solen, en kopp kaffe och Leilas nya tidning som damp ner i brevlådan i Måndags.


Jag blev tok-inspirerad av Leilas kök som visas i tidningen. Nu vill jag också ha handgjort kakel och en stor vit köksö i mitten av mitt kök.

Ser ni, jag har liiite vattenutsikt bakom träden, fniss.

Igår kväll satt jag och tittade igenom min inspirations mapp där jag sparar alla reportage i tidningar som inspirerar mig extra mycket. Så jag ska slippa leta igenom 1000 tidningar varje gång jag kommer på att jag vill titta på en sak igen.

Då hittade jag den här bilden. Nu letar jag febrilt efter en sådan möbel.
Är det nån som har nåt tips? Eller sitter på en sådan och vill bli av med den, maila mig.

Jag har varit dålig på att besöka er andra dom här dagarna. Jag har haft fullt upp med ett renoverings objekt här hemma. Jag hoppas kunna visa er snart.

Kram /Marit

29 kommentarer:

HEMLÄNGTAN sa...

Jag förstår att du njuter, det ser helt underbart ut. Och visst måste väl det där räknas som havs/sjö-utsikt!!!

Fick också Leilas tidning men har inte riktigt kollat igenom den ännu.

Tyvärr inget tips om möbeln.

stina sa...

visst är det härligt med lite sjöglimt! jag hann inte njuta av solen idag tyvärr.
med tanke på möblen så har jag ingen med lådor men lite ditåt:
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40115787
kan tänka mig att du skulle kunna hitta något liknande hos escape eller lexington om du lägger till ngra tusingar på ikea länken ;)

kram stina

Mjuka sa...

Mysigt det ser ut hos dig!
Ha det så gott i vårsolen
kramar Malin

Det sanna Livet sa...

Hej Marit!

Åh vad skönt det ser ut med fika ute i solen! Jag håller med om att den där gedigna skänken var hur fin som helst. Jag har ett vitt avlastningsbord som jag köpt på IKEA och är supernöjd med (se LIATORP) i annatfall får du kanske leta på Blocket :)

Kram Sanna

MonaA sa...

Ser härligt ut där du sitter! Njut!

Jag har ett vitt liknande bord som du visar, med glasskiva på ovansidan. Det är köpt på Ikea, och heter Liatorp..se om det kan vara något.
Eller vill du ha det som planteringsbänk eller liknande, ska det stå ute?

Nu har jag börjat blogga lite jag också, hihi!

Ha det gott!
Kram i vårsolen
Mona

MonaA sa...

Glömde förresten fråga dig, jag vill så gärna ha en fin vit knoppbräda...gör du såna på beställning?

Kram igen!

Villa Carl Larsson sa...

Vilket fint läge ni har på ert hus och det ser helt underbart ut ute. Tidning och lite fika, det är livskvalité :)

Kram Josefin

Ullis/Leva på landet sa...

Ser så mysigt ut. Klart att du myser där. Så du har också sjöutsikt. Har sparat en massa gamla tidningar som jag tänkte att jag skulle gå igenom och bara spara sådant som jag gillar precis som du gjort, men det blir ju aldrig av. Hoppas att du hittar din möbel.

Kramar Ullis

Marie sa...

Vad härligt det ser ut! Imorgon när jag och barnen är lediga hoppas jag också på att få en stund i solen med en bra tidning.

Jag fick ett ryck för någon månad sedan och gick igenom alla mina inredningstidningar sen många år tillbaka och drog ur alla bilder och reportage som jag verkligen blir inspirerad av och gärna återkommer till. Resten lämnade jag till loppis, det var hur många tidningar som helst, hihi.

Hoppas att du hittar din möbel, den är jättesnygg!

Kram Marie

Bralliz sa...

Hej Marit! ååå, jag längtar tills tidningen kommer ut i affärerna, då ska jag köpa den direkt!
Vilken fin biild du har sparta, smart med en inspirationsmapp, det har jag också men i min så är det typ 1000 bilder, hihi*
Skohornet du visade i förra inlägget är så himla snyggt, vill ha! Och cobran såklart :)
Ha det bra!
Kraaaam Alcie

I mitt hjärtehem sa...

Hej! Vilken uteplats ni har, med havutsikt :0)
Jag borde verkligen också fixa mig en inspirationsmapp för jag gör precis så där som du beskriver, letar som en toking i alla gamla tidningar...
kram åsa

Tulipa sa...

Tänk jag har inte hjärta att riva i mina inredningstidningar...Vore ju onekligen lättare att hitta godbitarna sen då!
Ser härligt ut där i solen!Spelar på Robert också ser jag!
Ha en fin torsdag!Kram Mariette

Signe 1 sa...

Vilka härliga bilder du visar med en underbar uteplats! Möblerna var jättefina, jag är ute efter nåt liknande:-) Stor Kram Sofia

Ullis/Leva på landet sa...

Jag är ju faktiskt riktigt nöjd att den är grön. När det växer upp på ängen så syns den inte från vägen så det är toppen.

Kram

Flaggduken 2 sa...

Kaffe, sol & en ny tidning, kan det bli bättre?
Kram Petra

In my house sa...

Oooohhh, vilken lyxig utsikt ni har =) Och sån skön sol plats!!!! Gillade oxå Leilas kök,,, grrrrr =)

Kraaam josse

Anonym sa...

Hej lovely!

Jättefina bilder som alltid. Du vet precis hur man ska fota och få till de rätta bilderna. A och o i bloggvärlden. Jag är lite dålig på att lämna inlägg. Sorry. Du är verkligen en inspirerande förebild. Så spännande att se vad du fixar med för renoveringsobjekt... Känner igen quilten. Hi hi..Kul!

Ha en underbar dag!

Åh va jag gillar brädan. Såå fin. Tack snälla söta.

Kramar i massor från Carro

gamla skolan sa...

Förstår att du njuter av en sådan uteplats ! Härligt ! Kramar Susanne / den gamla skolan

VITA NYANSER sa...

Vad härligt du har på din FIIIINA uteplats. Och sjön så nära, underbart!!!

Igår var vi till Falun och var på Gruvgatan och handlade. Sen blev det stan och någon loppis, hittade inte så mycket där men Gruvgatan är ju SÅ FIIIN. Vet du några gårdsbutiker där omkring? Vi ska sen ta en tripp mot Hedemora och Säter, där ska det ju oxå finnas lite.

En blogg-träff vore ju jättekul, vi är ju några härifrån trakterna = ).

Ha en jättebra dag!
Kram l-l

mini sa...

Man ska njuta av livet!!! Bra jobbat.....fika i solen finnse det nåt skönare?
kram //mini

Jenny sa...

Hej Marit!
Vad idylliskt det ser ut, mysigt att sitta där o bläddra i Leilas tidning och njuta av solskenet:)

Är så avis på din Roberts Radio, vill oxå ha;)

Kramis Jenny

Fröken Fräken sa...

Så härligt det vore med en egen uteplats i det gröna! Jag får nöja mig med en balkong, som jag hela tiden tänker göra i ordning. Men eftersom den riktiga värmen inte har dykt upp än så blir det inte något med piffandet..

Vindruvor i frysen? Så det kan funka? Då får jag nog köpa hem mer, vi åt visst upp hela asken igår!

Nu får du allt lov att tala om vad det är för ett renoveringsprojekt som du pysslar med nu, man blir ju nyfiken!

STENLYCKA sa...

Vilken underbar ställe du bor på och vilken fikaplats, släng dig i väggen Leila, här har du en som bor ljuvligt.
Skall kolla hennes kök,köpte tidningen igår har inte hunnit titta i den ännu.
Inget tips om möbel men den svarta var jätte snygg. Lycka till.
KRAM och ha en fortsatt bra dag.

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej!

Förstår inte varför jag inte hittat till din blogg tidigare.....??? Vi verkar ha väldigt mycket gemensamt. Av de inlägg jag hunnit läsa hittills i alla fall. härliga skira kläder från Twist & tango, jeans på rad, favvobutikerna Mig & Alice och gruvgatan 13, en förkärlek för text, loppisar och allmänt pyssel.

Länkar till dig direkt...! Välkommen in till mig om du vill
http://myshabbychichouse.blogspot.com/

Kramar Mia

Tina sa...

Härlig utsikt! :)
Kan undra vart den där härliga värmen tog vägen bara...
Ha det så gott!
Kram från Tina

carina sa...

Vad härligt det ser ut i din utemöbel.
Fika och Leilas magasin...det är livsnjutning det.
Vad vackert med sjöutsikt :)
Kramar/Carina

Malin - Ebbas änglar sa...

Hej Marit! Vilket vackert hem du har.....ögongodis!! Tänkte lägga dig som länk på min blogg om det är ok? Välkommen att kika in hos mig?!
http://ebbasanglar.blogspot.com/
Tror att Indiska har ett liknande sideboard, kolla deras hemsida:
Indiska.com
Fortsätt inspirera!!
Kram Malin "Ebbas Änglar" ^^,

Mitt smultronställe sa...

Härlig uteplats!!!
Underbara bilder där ifrån!!

Hoppas du får en bra dag, Camilla.

En Doft Av Lavendel sa...

Förstår att du njuter när du får tid att sitta där i fin vädret. Va mysigt att se en liten gnutta vatten åxå, de är så rogivande tycker jag.

Viken smart idé att spara sina bästa klipp i en inspirationsmapp..de nappar jag på ;)

Ha de bra!
Kraam / Benita