måndag 27 april 2009

Att dölja det fula...

Här får ni se lite av andra sidan av hallen. Ni fick ju en tjuvkik bakom den hemmagjorda fotobelysningen i det förra inlägget. Men jag bjuder så klart på lite fin-bilder också.Kistan har jag hittat på loppis och den är fylld med ved. Skåpet ovanför har karln byggt för att dölja ett fult proppskåp. Och kistan har också en annan funktion. Den gömmer ett element. Man får tänka till och försöka dra ögats blickar mot nånting annat ibland.



Beslaget har jag köpt på Gruvgatan 13.
Och därifrån kommer även beslagen på byrån i förra inlägget.

I lördags var jag och ett helt tjejgäng ute och partajade i stan.
Nuförtiden är man inte ut så ofta, och det kändes igår.
Jag låg och sov till kl 10.00. När hände det sist?
Men min familj drog med mig och badade i badhuset och vips så försvann tröttheten och baksmällan.

Jag mötte även upp Ullis som var på genomresande med tåg. Hon hade läst hos mig att jag ville ha ett till Levis märke till fåtöljen.
Och gulliga goa Ullis hade det åt mig. Tusen tack kära du.
Tänk vilka härliga och hjälpsamma människor alla bloggisar är.

Kram/ Marit

11 kommentarer:

Jenny sa...

Hej Marit!
Vad fint ni har det i hallen!
Din "karl" är ju jätteduktig, det där skåpet han byggt gillar jag skarpt!
Bra att kistan oxå funkar som "elementdöljare":)

Ha en härlig vecka,
kram Jenny

Ida sa...

Hejsan! Vad fint ni har det i hallen och vilka fiffiga lösningar ni funnit på era problem. Ja att gå ut med väninnorna gör man inte alltför ofta nuförtiden, typ aldrig. I vårt tjejgäng avlöser graviditeterna varandra så det är alltid ngn som är gravid eller som ammar. Ser fram emot den dagen alla kan ta ett glas vin.

Ha det så gott.
Kramar Ida

Anonym sa...

Åh, vad fint ni har det!!!
Må så gott och var rädd om varandra!
kram mini

www.mariekjerulf.blogg.se

Fröken Fräken sa...

Åh, ett så fint träskåp vill jag också ha för att dölja mitt proppskåp, som inte bara är fult utan sitter mitt på väggen!! Undras om man kan få herr Fräken att snicka lite i sommar? Själv har jag för dåligt tålamod...

Sjabbig men chic sa...

Ja, vad ska jag säga! Vilket proffs du är med egen fotobelysning och allt.
Vilken fin byrå och vilken fin kista jag gillar verkligen beslagen! Och du, vad kul med lite partaj.

Kram Lisa

I mitt hjärtehem sa...

Hej Marit! Jättefin hall ni har... ett sådant proppskåp skulle jag behöva i min tvättstuga, synd att min sambo inte är snickartypen :0) Ha en mysig kväll
kram åsa

Tulipa sa...

Så härligt fräscht det såg ut!

Det ljusa blå till det vita är ju bara så extra rätt så här års också.
Beslaget var verkligen pricken över i!

Partajade...ja det är inte ofta. Och morgonen efter minns man varför....*

Kram!

Flaggduken 2 sa...

Vilken snygg kista & vilket fint beslag. Har gått & klämmt på "mattan" från Indiska, den är jätte fin & bättre att använda den som du gjort, jag gillar när man använder saker på "fel" plats. Byrån från förra inslaget blev också otroligt snygg, tänk vad lite vit färg kan göra...
Kram Petra

Nettan sa...

Hej Marit!
Va snyggt med kistan. Å himlans praktiskt, både förvaring och man slipper se elementet..gillar inte element!
Byrån blev ju jättefin i vitt, gäller å se bortanför furun!;-)
Ha en riktigt bra dag!
Kram Nettan

Det vita dårhuset sa...

Halloj Marit!

Ända sen jag såg byrån hos Susanne har jag också velat ha en likadan =)

Jätte fint är det med de små ringarna till beslag!

Den som väntar på något gott........................... väntar ALLTID för länge **fniss**

Ha det! / Erika

Unknown sa...

Hallojsan Marit!

Va fint det är! Va skönt med en händig karl i huset, maken här hemma bara spelar gitarr och sjunger...suck det är väl trivsamt det med fast lite snickarglädje hade underlättat. *fniss* fast han är bäst ändå;)

Va kul med en riktigt tjejkväll på stan! Ibland är det skönt att bara vara tjej och inte fru och mamma, för några timmar iaf;)

Har du fått skålen än?

Ha det gott, stor karma Pia