onsdag 25 februari 2009

Spillkum



Den här skönheten sprang jag över igår på Indiska.
Den är i porslin men känns nästan som keramik.
Och priset då?
149:- Helt Ok va.
Tack för alla gulliga kommentarer i förra inlägget med barnkläderna.
Ibland syns det att jag jobbar som dekoratör va, hihi. Jag saknar mina skyltfönster emellanåt nu när jag är hemma och är mamma-ledig.
Många frågade om zink-tunnan. Den kommer från Madame Stoltz och finns i 3 storlekar.
Jag har mitten storleken. Jag skulle gärna haft en till men dom är lite svåra att hitta.
Idag ger jag och Maria oss ut och hämtar in lite loppis grejjer som vi hittade igår.
Kram /Marit

26 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Jättefin, till ett bra pris!

kram

Kristin sa...

Hejsan! Vilket fynd och så fint skålen/spillkummen var!!! Indiska har jättefina saker ibland, tycker jag. Fördelen är ju att de har så mycket mörkt trä och vita saker, och det passar ju oss som gillar den danska/franska stilen...

Ska bli kul att få se era loppissaker! :-)

KRAM

Engelska Villan sa...

Indiska är definitivt en av mina favoritbutiker! Både när det gäller kläder och inredning. De har så bra priser också. Jag köpte precis en vit tavellist till matrummet och ett jättefint silverfärgat kakfat i två våningar där.
Gud, vad fint du har arrangerat på dina konsolhyllor! Med pärlsponten bakom, mmmm... Jättefint!
Kram Anna

Sjabbig men chic sa...

Ja, det syns att du jobbar som dekoratör. Det är så otroligt fina bilder!

Kram Lisa

Hemmalycka sa...

Ibland kan man hitta fantastiska saker på Indiska till bra priser.
Me like!
Syns att du har en känsla för vackra saker och foton.
Kram Åsa

LantlivsAnette sa...

Åhhh det var en fin spillkum..och ny, den ser gammal ut !!
Så du jobbar som dekoratör, vad roligt, får man fråga var ?
Nu blev man allt nyfiken på vad det är för nåt fint fynd du ska bära in..
Kraam Anette

Tulipa sa...

Snygg!

En bra egenskap i bloggandet...att vara dekoratör och ha känsla för saker och tings komponering!

Jag tycker du gör det snyggt och stiligt!

kram mariette

Millygarden sa...

Åh vilken fin! säljer dom sånna på Indiska!


Kram Marina

Villa Carl Larsson sa...

Vad fin den skålen var. Indiska överraskar mer än en gång :)

Kram Josefin

Fröken Fräken sa...

Roligt att Indiska börjat ta in lite mer "Nedtonade" produkter i sitt sortiment, allt behöver ju inte vara galet mönstrat!
Håller med, zinktunnan var underbar!

Nettan sa...

Oj milda makter...det blir till att rusa till indiskan i morgon så man inte missar den! Finfin, verkligen..å nästan gratis, det gillar vi!!
Ska bli kul å se vad det kan vara för loppisfynd..
Kram Nettan

Millas hem sa...

Hej Marit!

Superfina bilder!
Det är en pärlspontvägg i sovrummet som får lite gråfärg, men det är inte säkert att jag behåller det så, får se till helgen!

Kram Camilla

H A N N A S - F O R M sa...

KRAM till dig!!!!

Så fin skål, jag gillar verkligen Indiska.

Så fint ditt förra inlägg är...förstår dig precis det där med arbetsskada, nu får jag ju utlopp med att dekorera/styla 3 dgr/ vecka men annars hade jag nog fått abstinens...

KRAM
Hanna

Vit stjärna sa...

Vilka underbara bilder du visar! Gillar din blogg supermycket å är numera en trogen läsare!
Jag kan absolut rekommendera Jenny Lund fåtöljen, allra bäst med en fotpall till så man kan sjunka ner lite! Fin fåtölj till fint pris! ;o)
Ha det bäst!
Kram Anna

Hem och Lycka sa...

Blev faktiskt positivt överraskad över sängkappan från Ellos, enda nackdelen var att jag fick ställa mig och stryka den ;-) Jättefin!

kram

Hem och Lycka sa...

Hittade min zinkburk/tunna hos Ingrid - Atmosphere och norpade den sista :-D

kram

Unknown sa...

Fin skål till fint pris!

Spännande med era loppisfynd...

Kram

Kristin sa...

Hejsan!!!
Du undrade om min vita skål, jag har köpt den och en till på loppis, men det är ingen direkt ålder på dem. Har för mig att Duka har (eller åtminstone har haft) liknande!

Kram / Kristin

Bralliz sa...

Hej Marit!
Den där skålen tittade jag på igår när vi var på indiska, den är jätte fin.
Kraam Alice

Hanna & Hugo sa...

Ja visst var det ett bra tips jag gav dig ;)
Den blev ju super fin på hyllan.
Undra varför jag inte slog till, måste nog åka dit igen...
Superfina bilder vännen.
Puss & kram Maria

gamla skolan sa...

Åh ! Så fin ! Jag har en , men den är gammal . Jag måste berätta att jag blev så inspirerad av ett av dina inlägg ! Det med provdockan från Himlarum ! Så nu har jag beställt en , Jag hade varit inne på deras sida tidigare och blivit så förtjust i dom , men när jag sen såg den igen på din blogg , väcktes ha begäret åter till liv !!Så nu är den färdig och kommer till mig vilken dag som helst ! Visar bilder på den senare ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Åå vilken fin vit skål/spillkum!! Vilket bra pris sedan. Indiska är en trevlig butik tycker jag, har både fina kläder å inredning =)

Trevlig Helg!
Kram / Benita

P.S Jättefina kläder till killarna du inhandlat, gillar dem skarpt! D.S

Bygatan sa...

Ska till kupolen imorgon, tänkte kika in på indiska. Det var länge sen jag va där, de brukar ha mycket fint.
Den du köpt var superfin!

Ha det gott, kram Lena

Marie sa...

Superfin spillkum, man kan hitta riktigt fina saker på Indiska!

Spännande att få se vad det är ni har shoppat på loppis!!!! Jag var en liten sväng på loppis idag men jag hittade absolut ingenting!!!

Du undrade över dörrarna på tv-skåpet. Jo, de står nog ganska ofta öppna, hihi.

Ha en trevlig helg Marit!
Kram Marie

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Jätte fin skål, om man nu kallar det de:) Gillar glasburken till vänster i bild, har så fint lock!! Javisst ska jag visa min kappa! Måste bara ta bilden när det är ljust för det är så grått här på kvällarna! Kanske lyckas imorgon förmiddag :)Haha nej ångesten har svalnat idag! blir så glad när jag tänker på den istället. Lite galet men du kanske förstår vad jag menar!? Jag har hjälpt en bekant i hennes butik några dagar och idag sa hon att jag fick sköta hennes påskskyltning så jag är sååå glad! så nu ska jag genast börja fundera på vad jag vill göra med skylten! KRAM PÅ DIG!

♥ Fyra årstider sa...

Vad jag längtar till min pärlspont och vita hyllor kommer upp hos mig..nu ser jag att det kommer bli fint.
Kram Lotta