söndag 15 februari 2009

Provdocka


En sådan här vill jag också ha. Den här tillhör min absoluta favorit mode-bloggare, Elin Kling. Hon fick den i present av sin romantiska pojkvän. Den har han köpt av Ann-Helene som har bloggen Hilmarum.
Mitt HA begär värker i mig. En sådan ska jag bara ha.
Idag är det en alldeles underbar solig Söndag ute och jag har lovat min 3-åring att vi ska gå på bio idag.
Kram /Marit
Många frågade var boxen kom ifrån i förra inlägget. Mig och Alice i Säter. Hon hade inte så många vet jag. Leverantören heter Fairytale designe. Och Syster Lycklig är också återförsäljare för dom.

20 kommentarer:

Himlarum sa...

Så gullig du är som visar provdockan jag målat! TUSEN TACK!
Hoppas det är OK att jag länkat till din blogg!
Massor av kramar
Ann-Helen

Gårdsromantik sa...

Jag är också på jakt efter vackra provdockor...lägger upp på bloggen om jag hittar några till humant pris!

Kram Maud

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Precis en sån provdocka hade jag också velat ha, gud så fin! Haha, jag har faktiskt funderat på att måla spegeln ända sen jag köpte den för ett år sen men det har aldrig blivit av. Jag gillar inte riktigt deras "antik look" ser väldigt konstgjort ut! Men tack för tipset.. någon dag får jag nog tummarna loss:)
Hoppas du haft en mysig helg med födelsedagsbarn!! Kram på dig!

gamla skolan sa...

Ja ! en sådan vill jag oxå ha ! Har tittat på dom innan ! Hoppas ni får en trevlig em ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Villa Carl Larsson sa...

Ja den boxen från förra inlägget var ju verkligen fin. Men din lilla juvel är ju bra mycket finare :)

Ingen dum provdocka det där. Och underbart med pojkvänner som vet vad man vill ha *L*

Kram Josefin

Sjabbig men chic sa...

Jättefin provdocka! Det är så coolt att ha en sån tycker jag!

Kram Lisa

Emmas idéer sa...

Jag var på auktion i somras och bjöd på en nästan likadan ,men den gick apdyrt så jag fick ge mig...

men allt vore det toppen att ha en..

kram

Bygatan sa...

En sån har min dotter suktat efter flera gånger..vi har hittat en på loppis för 375:-, vet inte om vi ska köpa den. Den va sådär. Tror de är svåra att få tag i? Vet du?

Kram Lena

Marie sa...

Underbar provdocka!!! Ann-Helene är helt otroligt duktig på att måla!!

Hoppas att ni fick ett trevligt biobesök du och sonen!

Kram Marie

Krusidull sa...

Virus varning!! ja inte dator virus utan VILL HA virus. Det har spridits sig hit med, provdockan var ju underbar. Flämt
Kram
Krusidullan

HAGENS VITA VARDAG sa...

Visst är de helt underbara!
Ann-Helen-Himlarun har så bedårande möbler.

Ha de gott
Kram Anna

Emmas inne och ute sa...

VILKEN härlig blogg du har!! Jag har läst och läst och njutit av alla fina bilder!

Jag länkar till dig. Hoppas det är OK.
Ha en bra vecka!
KRAM

Anonym sa...

En sån vill jag ha

Bygatan sa...

Heej!
Du får gärna kolla med malmö gubben vad de kostar + frakt. Jag kan ju hämta i Borlänge...

Har du sett dem på bild?

Kram Lena

Grip dagen sa...

For en fin prøvedukke. Det er lekkert å ha en slik stående med en fin kjole på.
Jeg har sett en som er laget i fil-de-fer. Håper jeg klarer å få tak i den.
Jeg har mange fine kjoler som godt kan henge til pynt når jeg ikke bruker dem.

Idag står det skilt på programmet mitt. Jeg maler og jeg maler...
Like greitt å lage mange når en først er igang.
Ha ei fin uke.
Klem Marit

Tulipa sa...

Vi är nog många som ställer oss i kö till en sådan provdocka!

Kram Mariette

Nettan sa...

Ååå jag vill oxå ha en!! Skulle passa perfekt hos mig tror jag bestämt!!;-)
Kram Nettan

Inspiration i vitt sa...

Hej Marith, ja veem vill inte ha en sådan vackeer skapeelse hemma hos sih. Ann-Helen är så otroligt duktig på allt hon gör.
Vilka söta gossar du har.
Kram på dig/Ingela.

Calimero Familjebutiken sa...

Tack för gulligt mail =)
Kram kram på dig och grabbarna grus.// Petra

me and alice sa...

Urfin provdocka!
För några år sedan gjorde jag mig av med två stycken gamla supersnygga provdockor. Hur dum får man vara egentligen??? Gissa om jag ångrar mig i dag!
Kram Susanne