onsdag 4 februari 2009

I mitt garage...





..har jag en vacker järnsäng som står och väntar på att få komma in i huset när renoveringen är klar. Den är vit vacker och sliten. Jag hittade den på blocket förra sommaren för 900:-
När vi var på lite husbilssemester så bestämde jag att vi skulle ta en "liten" omväg. Tur som tusan att karln hade hittat en billig skåpbil i samma stad som han var intresserad av att köpa, hihi.

En koffert ligger också därinne och väntar på att få ligga ovanpå en stor garderob som inte fått färg ännu.

Jag har fått en award/utmaning av Vit poesi


5 Saker jag inte klarar mig utan
  • Mina älskade vackra pojkar så klart. Det är det bästa jag har gjort i hela mitt liv, och utan dom vore jag ingenting.
  • Min älskade karl som står ut med mig när jag sätter igång med mina projekt. Han är tvärtemot vad jag är. Han är lugn, sansad och väldigt klok. Han har gjort mig till en bättre människa
  • Mina underbara vänner, älskar er.
  • Inredningstidningar. Jag köper nog tidningar för 500:- i månaden. Varje gång säger jag åt mig själv att nästa månad så... men så står den där och tänk om jag skulle missa nåt, gud förbjude.
  • Vin, alltså jag är inte alkoholist eller så. Men jag älskar ett gott glas vin en fredags kväll i soffan efter jobbet när barnen lagt sig. Eller en tisdags kväll också för den delen.
Jag skickar den vidare till:
Bygatan
sjabbig men chic
Tusen idéer och en fröken

Kram /Marit

26 kommentarer:

Emmas idéer sa...

Nej Gud förbjude dig Marit.. du kan ju missa nåt... =O) Nej men det är faktiskt så himla roligt att bläddra bläddra och bläddra för att få inspiration & sedan kunna göra något liknande hemma...

Jag har ju dock inte så stora möjligheter att göra något när jag bor i en trea i stan... men men.. snart så..

Kollade förresten det där du berättade... trist..!!!

Kram

sockergryn och hemlikheter sa...

Vilken helt UNDERBAR säng - precis en sån skulle jag vilja ha i min dotters rum!
Fast... jag har redan en säng till henne, som vi "bara måste fixa till först". Det är en söt träsäng men den ska slipas och spacklas och limmas och lagas och bytas botten och skära till ny madrass och... ja, du förstår. Ett stort projekt som vi inte har orkat ta tag i än! Den står förresten i svärmors garage! Tur för oss att hon inte har någon bil! *fniss*

mylovelygrandma sa...

Hej! vilken fin säng du fått tag i, och helt perfekt som den är med den skavda färgen med! Ha en bra dag!

me and alice sa...

Hej tjejen!!!
Ahh.... Snålvattnet rinner. Är så avis på din fina säng. Du skriver väl upp den också på Susannes vill ha lista av dina saker....
Jädrans förkylningar. Känner mig alldeles yr bara man reser sig upp. Är ni också dåliga?!
Kram Susanne

www.nestorforlag.se sa...

Har också en järnsäng som står i mitt garage och väntar, bara längtar tills man är färdig så att man kan få upp alla fina saker som står där ner och väntar :)

Hemmalycka sa...

Jättefin säng och koffert. Koffertar verkar vara inne just nu. Var inne i stan och tittade i en del affärer och det vi såg var koffertar i alla möjliga former.
Kram Åsa

LantlivsAnette sa...

Nämen jisses, vilken underbart fin säng !! Och såå billig !!
Ojj, vad fint det kommer att bli då den kommer in !!
Ha det gott
Kraam Anette

mylovelygrandma sa...

Hej igen! Vad synd att du inte har en Noa noa nära, du får kolla tradera istället! De är ju ganska dyra så man är glad när de har rea:) Läste att du är dekoratör.. blir så nyfiken eftersom jag har planer på att läsa till visual merchandiser om jag kommer in till hösten vill säga. Jag ställer lite frågor som du får låta bli att svara på om du inte vill och orkar:) Var har du gått din utbildning? Jobbar du åt ett företag eller flera (såg att du är mammaledig men när du inte är det)? Skulle du rekommendera jobbet? Nu blev det nästan uppsatsfrågor nä skämt å sido, svara på vad du vill å kan! Ha en bra dag och kram på dig!

Engelska Villan sa...

Vilka skatter du har i ditt garage! Sängen kommer garanterat att pryda sin plats...
Kram Anna

mylovelygrandma sa...

åh, tack så mycket! Haha såklart att du inte hade varit en surpuppa om du inte velat svara. Jag hade bara tänkt att du hade ett litet barn å att det tar tid:)Vilken tur att du fick utbildningen betald! eller de var nog snarare för att du var duktig och inte för att du hade tur! Utbildningen jag har sökt är i malmö.. det är en två års utbildning varav ett halvår är praktik. Jag är väldigt nervös över att jag kanske inte kommer in eftersom de kanske helst vill ha de som jobbat inom branchen, som du. Utbildningen i Malmö är den enda som är CSN berättigad som jag hittat och därför nog tyvärr mitt enda alternativ. Jag avslutar en annan utbildning inom ett helt annat område nu till sommaren men under utbildningens gång har min dröm om att få jobba med något mer kreativt som dekoratör eller inredare växt mer och mer och jag känner nog lite att det är nu eller aldrig:) Jag söker extra jobb som en toka i olika butiker för att få någon slags erfarenhet på pappret men det går inge vidare för tillfället. Har faktiskt gjort spontanansökningar till Lindex flera gånger.. har hört fler som trivs med att jobba där:) Jag har ett stort intresse för kläder också precis som du och tänker att jag skulle trivas som fisken i vattnet som dekoratör på en arbetsplats som du. Kan även tänka mig att kombinera olika uppdrag där jag har mitt eget företag samtidigt som jag arbetar lite med det jag utbildar mig till just nu, dvs. socionom.. Oj vilken uppsats du fick nu:) Tack än en gång! Kram på dig!

Sjabbig men chic sa...

Tack så väldigt mycket Marit! Jag hämtar den i morgon. Ska i väg på jobbet nu!
Jaså du är inte alkoholist eller så!;)

Kram Lisa

Nettan sa...

Åååå vilka grejor du har på lut!! Så himla snyggt!! Ska bli kul att få se dem "på plats" såsmåningom!!
Kram Nettan

mylovelygrandma sa...

Tack så mycket:) Det stämmer, det är en puffärms-sak.. haha.. Det är en form av bolero i väldigt tunt tyg med flera lager på ärmarna. Är faktiskt också från Noa noas rea:) Jag hade gått å klämt på den nästan hela hösten! Finns en bild på den här om jag nu lyckats länka rätt : http://mylovelygrandma.blogspot.com/2008/12/dreaming-of-white-christmas.html

Jag har precis varit på en visning av en lägenhet så nu går inredningsskallen på högvarv!
Kram på dig!

Dalafrun sa...

De ska bli så kul å se hur allt kommer att se ut när ni är färdiga me all renovering.
Följer allt me spänning.
Hoppas lilleman mår bättre nu och att han snart blir frisk.
Maximilian har fått en "krya på dej slängpuss" av Wiggo
KramKram

Jessica sa...

Det låter som ni kompletterar varandra bra, du och din karl!
Sängen ser jättefin ut!
Ja, tidningskontot är högt här också, det är som du säger "man vill inte missa nåt", men ibland blir man besviken, när framsidan lovar gott, och resten av tidningen inte är nåt särskilt.

Ha det bra,
Kram
Jessica

Tulipa sa...

Vilken tur för dig att mannen skulle ha en större bil!
Att det bara kan sammanfalla så!
Förstår att du gillar sängen, den ser så vacker ut...men den rullar väl inte iväg!*ler*

Kraam!

Unknown sa...

Underbar järnsäng!! Lyckliga du som fyndade den...

Väldigt trevlig blogg du har, kikar in här emellanåt och finner det alltid trevligt.

Ha det gott, kram Pia

Marie sa...

Vilken helt underbar järnsäng Marit! Vill också ha!!!!!

Kram Marie

Bygatan sa...

Jag är så dålig på utmaningar, tyvärr! Men jag håller med fullt ut om ett glas vin till helgen;-)
Åhh vilken säng! Helt underbar, bra pris oxå. Kommer bli kanonfint!

Må gott! kram Lena

mylovelygrandma sa...

Tror den kostade 330 kr utan rea och jag vet att den finns på rea. Men vet dock inte om den finns kvar! Finns i svart också. Om du vill så kan jag kolla här i Lund till dig! Åker iväg idag så hinner nog tidigast på måndag men om du jagar den som tusan så kan du ju ringa malmö affären och skickar de inte den om den finns kvar så kan jag gå inom där på måndag och sen skicka den till dig om du vill det!:)

mylovelygrandma sa...

Haha jag har skrivit minst lika mycket:) ja det är klart! har lektion i malmö på måndag och åker sen hem till lund så vilket som helst spelar ingen som helst roll. Jag fick ha den i s för jag tyckte den var ganska liten i bysten.. jag har normalt xs-s. Men för att ärmen ska bli puffig så går den ju inte vara allt för stor! Tycker du ser liten ut på bilderna så du borde nog med ha small eller medium :)

Grip dagen sa...

For en nydelig jernseng. Slike er ikke lette å finne. Heldige du!

Vi var i Sverige i sommer. Da tok vi en omvei både her og der. Fra loppis til loppis... Jeg gjorde mange vakre funn på den turen.
Det er så gøy å komme hjem med nye vakre skatter.

Jeg var just på ferie i sørnorge. Der fikk jeg komme inn i en bruktbutikk som skal åpne senere denne måneden.
Det var sååå mange ting jeg ønsket å kjøpe, men jeg må vente til de åpner...

Ha det fint.
Klem Marit

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken underbar säng det där kommer att bli när den kommer in.

Kramar Ullis

Sjabbig men chic sa...

Hej, gulliga Marit!
Nu hämtar jag den här utmaningen sen ska jag gå ut på bron och andas och tänka efter. Jag har redan skrivit om fem saker men då kom jag undan genom att skriva om fem egenskaper. Nu ska jag ta tag i det här!
Järnsängen är en sån som jag skulle vilja ha jag skiter i vart jag skulle kunna få plats med den jag vill bara ha!

Kramar från Lisa

angelhairs.blogspot.com sa...

Kul att läsa om det du inte kan klara dig utan.....mysigt det du skriver om din man och dina pojkar!! Ska du göra något åt sängen eller ha den som den är...den var urläcker...och hur kan man ha sån tur att gubben just köpt en skåpbil hihi?? Kram Jeanette

Ett skönare liv sa...

underbar säng :) verklige3n jätte fin!!

kram nadja