torsdag 2 oktober 2008

Dop

Vi hade dop för våran minsting för några veckor sen. Jag tycker det är så vackert med gamla dopklänningar, speciellt om dom är lite slitna. Den här klänningen har både jag, min bror, min mamma och hennes syskon döpts i.

Jag har behållit klänningen med flit hemma för den är så vacker att ha hängande framme. Men nu måste jag tyvärr lämna tillbaka den, så jag passar på att visa den för er.

Lilla Levis fick världens finaste presenter också, visar några. Stolen hittade mamma i en inredningsbutik i stan, Lavendel och romantik. Sen har pappa målat den och jag har skrivit dit ett stort L på sitsen. Visst är den underbar? Kaninen från maileg har min goda vän Carro köpt. Hon har väl hört hur mycket jag, nej förlåt, mina barn tycker om dom ;)

När Levis rum är klart kommer den här grå Gant kudden passa hur bra som helst eftersom hans rum kommer att gå i grå/blått. Tack snälla brorsan med familj.

Idag är det en vacker höst dag här i Dalarna, promenaden är avklarad. Nu ska jag sätta mig och måla lite skrin. Kram på er alla som läser det här.


5 kommentarer:

mig & alice sa...

Hejsan Stumpan ;-).

Hoho, nu ska jag lägga upp dig på min länklista. Nu har jag läst alla dina blogginlägg :-).

Vad jättefina skrin du gör, jag tycker mig känna igen den vackra ljusgrå färgen *fniss*.

Vilket härligt sovrum ni hade, trångt förstår jag om ni sover där allihop. Men också väldigt mysigt.

Ha det så bra vännen så syns vi.

Kraam
Melinda

me and alice sa...

Hej Marit!
Vilken underbar dopklänning! Förstår att du vill ha den framme så länge du får ha den kvar...
Vilket vackert skåp den hänger på också och stolen är så söööt!!!
kram Susanne

Hanna & Hugo sa...

Satt här å tänkte på ditt slit idag. Men du ska veta vad jag längtar å är nyfiken. Så där hänger Hugos dop klänning i väntan på söndag. Dopklänningar är otroligt vackra. önskar man hade en åt varje barn så att de kunde hänga framme i deras rum.
Eller hur ;)
Kram å puss M

Anonym sa...

Hej underbara du! Vilken jätte fin blogg. Tusen tack än en gång för den fina överaskningen på trappen, å presenten igår! Ser fram emot att få njuta av den med min Man.
Vilket gäng vi var igår! Det var skitkul! Längtar redan till nästa gång:-) Love you J

me and alice sa...

Hej tjejen!!
Hoppas ni hade det bra igår på partyt!!
Kram Susanne