tisdag 28 oktober 2008

Den allra ljuvligaste av lampor

Dessa tyllkjol liknande lampor, designade Jonas Bohlin, föll jag för pladask från första gången jag såg en.
De finns som taklampa, bordslampa och golvlampa, jag älskar allihop.
Jag har bara sett dom i tidningar förut, men nu i Stockholm såg jag en i ett skyltfönster. Tyvärr var butiken stängd så jag kunde inte gå in och känna på lampan.
Den var ännu vackrare i verkligheten
Nu är inte priset nånting som jag skulle betala för en lampa. Bordslampan kostar 7500:-
Men man kan väl få drömma.
Förresten hur svårt kan det vara att göra en själv..... fortsättning följer.
Bilden är tagen med mobilen, ursäkta kvalitén ( ser ni mig i fönstret hihi)

Men visst är den helt underbar? Tänk er lampan tillsammans med lite industri känsla runtomkring, det får inte bli för gulligt.
Kram

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det var en gullig lampa. En sån fixar väl du till på en kvart? =) Ha de bra!

Tidsmästarinnan sa...

Hej! Vad jag är glad att jag hittade hit (via Sofias blogg Me and My home). Hit kommer jag tillbaka!
Kram
Susanne

Bruno och Mig sa...

Hej!
Hittade hit med hjälp av Me and my home. Vilken vacker blogg du har.

Kommer gärna på besök i gen.

Ha en bra kväll
L

mig & alice sa...

pssst...nu har bamsarna anlänt.

Och tänk...jag slapp lära mig danska!
Kraam
melinda